Foton eller ramar!

Jag blir knäpp!

Har gjort några förstoringar på mina älskade barn och var idag till Ikea och skulle köpa lite ramar, men man kan ju få psykbryt för mindre.

HUR kan man göra en storlek på fotona och en annan på ramarna?!?!?!?

Nåja, nu har jag ett jättehärligt gulligt foto på Karl som är ca 1 cm kortare än vad ramen är och det fungerar inte med nån sån där pasparto (haha så stavas det då rakt inte, men jag orkar inte slå upp det), men jag tror ni förstår vad jag menar!

Det får väl se halvknäppt ut då, orkar inte ................................................

Idioter är dom allihopa iaf som inte kan göra ett enhetligt mått!


Kommentarer
Postat av: Zummar

Undrar om du har skickat efter förstoringarna själv? alltså beställt m ngt sånt fotoprogram från "expert" eller så?



Jag gjorde det nämligen en gång och det blev också sådär knasigt eftersom jag inte tänkte på att kolla vilka dimensioner mina digitalbilder var.

Du får använda ngt fotoprogram o beskära bilden till a4,a3 -format eller vilken storlek du vill =)

2010-04-12 @ 21:10:56
Postat av: Jeanette W

Hej =)



Meningen var att jag skulle beställa "vanliga" kort till fotoalbumet, men så tog jag förstoringar på ngr och då valde jag direkt i själva programmet, så jag tog 13 x 18 tror jag det var och sen storleken över 20 x 30.



Men dom måtten hade inte ramarna, kommer tyvärr inte ihåg vad det var för storlek på dom, men korten passade iaf inte =/

2010-04-12 @ 21:14:54
URL: http://nufsan.blogg.se/
Postat av: Karin..

Hej hjärtat!

jag tror att det är Ikea som har skumma mått på sina ramar. De har mått som passar "deras" kort. Inte standard mått. SÅ mitt itips är att köpa ramar nån annanstans. =/

2010-04-18 @ 09:48:19
URL: http://kramkolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0