Hypotyreos.....

= Underfunktion på sköldkörteln är ingen höjdare =(

Nu har jag haft det nästan exakt i 3 år och det är inte många månader under den tiden jag mått bra. Ringde till husläkaren idag och bad om att få en tid. Kan hon inte hjälpa mig, får hon väl remittera mig till en endokronolog... Men nån läkartid fick jag inte =( , men jag fick en telefontid på tisdag iaf. Jag vet dock precis vad hon kommer att svara mig..... Ta nya prover och så får vi se! Men vad hjälper det mig??? Jag har sänkt, jag har höjt, jag har testat det mesta med min medicin och enda gången jag nånsin mått bra, då skrek hon rakt ut för mina prover var för höga och jag var överdoserad!

Snart skiter jag i att hjärtat tar stryk och äter den höga dosen iaf.... Jag har ingen ledvärk, jag har ork, jag kan klara mig på 8 timmars sömn och vara utvilad, jag går ner om jag vill i vikt och står still om jag vill, jag har ingen ångest........... Listan kan göras lång, men då är det farligt för hjärtat istället.

Nåja..... det är bara bita ihop och inse att jag inget kan göra åt det idag heller =)


Kommentarer
Postat av: Malin

Vännen, jag vet hur det är.. Idag ringde min läkare och jag har för hög dos tydligen, men mår toppen. Stå på dig!!

Puss

2010-04-17 @ 00:17:14
URL: http://fnulanbulan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0