☀ idag med..

Blev så himlans glad att ☀ sken idag med. Tittade på vädret det sista jag gjorde innan jag la mig och då visade dom mulet mulet mulet i flera dagar fram över, tur dom fick fel =)

Morgonen har varit kaotisk... Började med Karls hostanfall, han hostade så han kräktes ner mig och sig med både välling och slem =( Trodde han skulle tuppa av så jag ringde 112 och dom skickade en ambulans... men efter nån minut så blev allt bra och jag sa att den inte behövdes.

Pratade med en bra sjuksköterska som först tyckte att de skulle åka fram, men jag sa att jag inte var nå orolig längre.

Vid 8 ringde jag bvc och min älskade Lena på bvc sa att jag behövde inte oroa mig så. Den hostan som alltid kommer på vårarna är seg och jobbig och hon sa att när dom är så små är dom extra känsliga för slem i magen och kräks lätt när mkt av snoret rinner ner.

Jag ska ge honom nezeril och försöka suga rent näsan så mycket som möjligt så att slemmet kommer ut ist för ner och sen skulle vi höras imorgon igen.

Eftersom han haft hostan så länge nu så sa hon att hon tyckte inte att man kunde säga att han var "sjuk" i den bemärkelsen att man ska hålla sig inlåst, utan leva på som vanligt. Den är seg och kan ta upp emot 7 v att bli av med =(

Skönt iaf att är pigg igen mammas lilla älskade plutt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0