Lugn................

Ibland är det så otroligt otroligt galet skönt när barnen har lagt sig för natten!

När lugnet lägger sig och tystnaden infinner sig, bortsett från tv:n då ... Hur mycket jag än älskar mina barn så måste jag erkänna att stunder när de sover är sååå härliga!

Jonna är verkligen mer än frisk just nu för herre jösses vad bus hon hittar på. Hon har ett humör som inte är av denna värld och vet precis vad hon vill.

Kl 10.15 bestämde sig damen för att hon skulle gå och sova (enda stället nappen används) och jag tänkte att ja, ja... gå upp du, hon är snart nere igen!

Efter 30 min smög jag upp och tittade in och då ligger hon och sover som en liten gris och 12.15, då hon normalt gå och lägger sig för middagsvilan så kommer lilla fröken ner och är så himlans glad.

Hon har sovit utan blöja i 2 timmar utan en olycka, sååå härligt =P

Sen blev väl eftermiddagen vääääldigt lång, allra helst eftersom vi gjorde morgon redan vid 5 i morse.

Underbart skönt att älskade farmor kom på besök och hjälpte mig att passa de små en stund så jag fick slänga ihop thai-grytan och sen tog hon upp barnen och badade dom ♥

Jonna som alltid älskat att bada är nu mera helt galen... eller hon vill bada, men hon ska absolut inte tvätta håret och inte heller kroppen så det var typ ett snabb-bad med gap och skrik =/

Sen kom älskade faster på besök och Jonna visade sin kärlek i att krama, pilla i håret, nypas, sparkas och bete sig som ett litet yrväder.... Tur jag lärt mig att det är av kärlek hon gör detta annars hade jag nog blivit lite mörkrädd =P Joooo då jag säger åt henne att hon inte får göra sånt ;-) för även om det är av kärlek så är det inte acceptabelt =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0