Tonårsförälder..

Det är inte alltid lätt att vara mamma och ibland är det mer eller mindre svårt!

Visst har man varit tonåring själv på gott och ont, men dagens samhälle ser ju inte ut som när en annan var liten.
Det är mycket som man inte behövde vara rädd för då, som oroar en idag.

En sak som fanns när man själv var tonåring var ju alkohol, men idag tycks det vara ännu större "problem". Det verkar mer vanligt att föräldrar accepterar att deras barn dricker och många som tillåter barnen ha suparfester hemma och då blir jag ännu mer mörkrädd.

Att kroppen inte klarar av att hantera alkohol när man är ung är ju en sak. Organen är ju inte utvecklade och tar mer skada än hos en vuxen.

Sen risken för att bli utnyttjad främst sexuellt.... våldtagen. Att man gör saker man aldrig annars skulle ha vågat göra....

De allra flesta som testat droger var ofta påverkad av alkohol första gången, vilket säkerligen har att göra med att man inte har det omdömet att säga nej eller förstå konsekvensen av det hela just då.

Sista april är en dag då väldigt många barn tar sin första fylla och oron blir ju inte direkt mindre då.... Så vad kan man göra åt det?! Jo här blir det så att barnen blir hämtade av en vuxen och sen ska man in i sovrummet hos mig och prata med mig och de får inte vara ute senare än till 00.00...... Säkerligen en tråkig och fjantig mamma enligt många, men det bryr jag mig inte om...


Kommentarer
Postat av: Lina

Du är INTE ett dugg fjantig, du är omtänksam och rädd om dina barn det är vad det handlar om. En dag komemr dom att tacka dig om dom tycker du är dum nu! stå på dig och gör det du tycker är rätt o skit i vad andra tycker då blir det bäst, jag håller på dig det vet du!!

2010-04-29 @ 20:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0