Brottsplats Sörgärsbo!

Mina barn är väldigt påhittiga och iom att jag har noll ork, så springer jag inte heller efter dom som en skugga =P

Hur som kommer lillebror in i vardagsrummet med ett stort leende och en bit hönökaka i handen. Redan där såg jag framför mig hur golvet i köket skulle se ut och mycket riktigt... en Hans och Greta stig från vardagsrummet in i köket och där låg bevismaterialet.... en tom hönökakspåse och diverse spill på bord och givetvis golv.

Tänkte att där var det iaf slut, men när jag sen skulle gå på toa, så upptäcker jag att i toastolen ligger en hel skiva hönökaka OCH som grädden på moset ligger Karls napp.... Gärningsmannen hade själv lämnat säkra bevis, så han var inte svår att hitta.....

Nu är dom iaf mätta i magen, av makaroner och köttbullar och inte hönökaka och golven dammsugna och jag har ännu värre huvudvärk än när jag vaknade, så jag hoppades att lillebror ville sova middag, men NEJ.... Idag är det "plåga-mamma-dagen"!




Mammas lilla gärningsman <3


Ska avsluta med och berätta att jag är hemma och är sjuk.... och eftersom det är 4 km till dagis, så "orkar" jag inte ens släpa ut barnen och mig till dagis, så jag har låtit dom vara hemma med mig. Idag ångrar jag dock mig, tror jag! =S

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Jag känner igen det där. Nu var det iof ett tag sedan mina barn var små, men just det där att behöva lämna på dagis när man själv var sjuk, det hoppade jag också över ibland och lät barnen vara hemma. Tyvärr så brukade jag ångra mig framåt eftermiddagen :(

2010-12-21 @ 12:27:26
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0