Du tonåring...............

hur mycket hjälper du till hemma utan att få en endaste krona för det eller något annat i gengäld....?

Eller du förälder hur mkt "kräver" du av dina barn utan att ge dom något (förutom sånt självklara som mat, husrum etc ;-)..)

Jag tror att jag har satt mig själv i en rävsax och skämt bort mina tonåringar! Det är inte många gånger jag har fått hjälp här hemma, utan att i gengäld lova dom något, sak, pengar, kläder eller godis ELLER behövt bråka om det.

Önskar att man någon gång när man ber om något kan få ett JA och ett leende på läpparna tillbaka! ♥


Kommentarer
Postat av: Tanten

Jag har varit världens bästa mamma och en mindre bra blivande svärmor ;-)

2010-05-10 @ 20:48:17
URL: http://mobilblogg.nu/Tant-Rosa
Postat av: Malin

Hjärtat vi har ju pratat om detta med tonåringar!! Min dotter står bredvid och jag frågar henne om råd, hon svarar;

Sluta ge dom grejjer så att dom lär sig att dom inte bara kan få utan att ge....

Kloka unge!

2010-05-10 @ 21:45:46
URL: http://fnulanbulan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0