Val i dag..

Jag är inte mycket för att prata politik, men en sak är säker iaf jag önskar inget hellre än att vi får maktskifte i natt!

Jag tänker inte på mig själv idags läget, utan jag tänker på alla sjuka, arbetslösa och fattiga människor och vem vet en dag kanske det är du eller jag som är där och hur vi då ska kunna överleva i det blåas rike är för mig en obegriplighet.

Jag har ingen förmögenhet att falla tillbaka på, inga rika föräldrar att flytta hem till och i vår familj behöver vi två inkomster för att kunna unna oss att bo hus!

Så till alla som röster blått, jag hoppas innerligt att ingen du känner eller du själv blir allvarligt sjuk och ställs på ruinens brant, kanske inte imorgon, men 4 år är en väldigt lång period i ens liv när man står utanför samhällets ramar och skydd!

Kommentarer
Postat av: Lina

kunde inte sagt det bättre själv jeanette:) hoppas på skifteS

2010-09-19 @ 19:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0