Den där maten!

Jag är inne i en svacka!

Nu ljög jag lite, jag är typ alltid i svackor när det gäller mat, så just nu är väl "normaltillståndet", men jag vill ur det! Undra om det är orken, tiden eller bristen på fantasi som gör mig så usel på mat... Jag kan ju så klart laga när jag lagar, men jag vet ju aldrig vad vi ska äta =((

Många säger åt mig att skriva matlistor och det är ju en sak, men dels ska man fylla den med maträtter, men sen så ska man också orka laga den maten just den dagen det är på listan....... men jag måste ändå dit för så här går inte =(

Helgmaten är iaf lättare <3

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Du kan ju göra en variant på matlistor som kan se ut så här.

Måndag= nötfärs

Tisdag= fisk

Onsdag= gratäng

Torsdag= ja du förstår vad jag menar och då kan du ju variera dig utifrån vad du är sugen på. Nötfärs ja då kan du ju göra köttfärslimpa el köttbullar, spagetti med köttfärssås,tacos.



Det blir lite roligare då och så behöver du ju inte bestämma exakt innan vad du du ska äta utan mer vad du är sugen på just i dag. :)

Lycka till kramar <3 anna-karin

2011-01-05 @ 22:30:18
Postat av: Ann

Vi får hjälpa varandra, jag är oxå verkligen i en svacka kraaaaam <3

2011-01-06 @ 19:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0