The bottom is NÅDD

Idag är början på mitt nya liv IGEN!  Ja, jag vet att jag sagt det förut och säkerligen 100 ggr dessutom, men idag ska jag börja köra LCHF!

Känns mig som Bambi på hal is, men jag ska köra på och sen får vi se hur liberal eller strikt jag blir! Jag har ju svårt med frukost och idag har jag ätit EN smörgås mot mina två-tre som jag äter i vanliga fall och om jag ändå får viktresultat så tänker jag äta den mackan fortsättningvis också!

Däremot så har DU tips på vad jag kan äta, recept eller andra goda råd så tar jag mer än tacksamt emot dem!  Mitt mål är att iaf tappa 3 kg och blir det fler så är det bara en bonus!

Förhoppningvis så kommer godissuget att lägga sig vilket är min stora bov i allt! Om jag blir av med det så kanske jag kan återgå till ett normalt liv, men jag ska försöka att hädanefter iaf hålla mig ifrån potatis, ris, pasta och så länge som det går vetemjöl med!

Så nu kör vi..... =))


Kommentarer
Postat av: Karin.. =)

Hejja!! Va duktig du är!!

Jag har också kört igång lite. Eller ja, mest för att må bättre. Inget skit.. Där är skärpning här. Äter regelbundet och hoppas att det ska ge nåt resultat...

Kommer gå fint med LCHF, du är så duktig! Läser du Katrins blogg??

Hon hade bakat ett lchfbröd häromdagen. Kanske kan prova det? =)

Lycka till nu gumman! Kram.. <3

2011-03-22 @ 06:49:22
URL: http://kramkolan.blogg.se/
Postat av: anonym

http://www.finest.se/katrin



En bloggare som också går efter LCHF.

Hon brukar lägga ut bra recept och liknande

inom den dieten :)

2011-03-22 @ 13:14:32
Postat av: Anna-Carin

Heja heja det går bra. Ta det försiktigt i början. Du måste ersätta en del av kolhydraterna med fett, du kan inte bara ta bort det ena. Man vänjer sig vid att äta fett.

Frukost: keso med lite grädde och nötter kanske?

Det finns lchf-bröd att baka, jag har dock aldrig testat. sök på lembasbröd lchf typ.

Men nästan allt man äter till vardags funkar om man tar bort potatis bröd ris pasta. Man kan ta en klick creme fraiche istället.

2011-03-23 @ 20:25:52
Postat av: Annelie

Hej! Jag börjar köra det imorgon.. Hittade en bra hemsida med bra recept



http://www.lchfrecept.com/LinkIndex.aspx

2011-03-27 @ 23:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0