Ekonomisk!

Jag skulle ljuga om jag sa att jag var ekonomisk av mig, MEN nu j-lar ska jag bli det. Jag som har noll koll på vad saker och ting kostar och som köper det andan faller mig in, ska tillsammans med maken börjat veckoplanera maten plus att vi ska se över hur mkt vi lägger på mat.

Idag kan vi ligga på mellan 6 000 - 9 000 kr och vad som skiljer det åt har vi ingen aning om. Nu ska vi lägga en budget på 1 500 kr per vecka och det ska bli spännande och se om vi klarar oss på det. :-D

Gör du något för att dra ner på dina / era kostnader?

Kommentarer
Postat av: Karin..

Lycka till nu! =)

2012-01-23 @ 20:15:22
URL: http://kramkolan.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ja vi veckohandlar för ca 1000 kr men har slappat till oss lite nu de senaste månaderna så vi ska skärpa oss. Handlar på Willys. Skriver inköpslista och matsedel förr. Handlade bara till den veckan. Blöjor och välling, hygienartiklar mm inräknade. Nu ska jag sälja min bil, har ju fått jobb i "byn", och cykla istället samt hoppas jobba upp till 90 % (75% tjänst nu) alltid jobbat heltid. Inte handla när man är hungrig, gå efter listan är mina tips oxå handla i en större billigare affär. Kram och lycka till :)

2012-01-24 @ 12:23:51
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0