Ost och vin...

... önskar jag att vi skulle äta/dricka ;-) men det blir ost och kex ist =P Äger inte en droppe vin och hade jag haft en flaska så hade jag iaf bara tagit ett halvt glas :-D

Vi åt som sagt grillat till lunch och jag är ff proppmätt så det blir en enklare "middag" ikväll"

Tildis och Ulia åker till Vbo pizzerian och käkar och Jonna har fått sin efterlängtade tjatade omtalade korv och makaroner :D

Frågar man henne i tid och otid vad hon vill äta så svarar hon direkt... Korv och makaroner... Inte för att hon äter speciellt mkt ändå.

Jag som äntligen hade slutat oroa mig för hennes dåliga aptit har börjat nojja mig igen. Precis innan hon blev sjuk så hade hon äntligen börjat äta och det var rena wow över hennes portioner. Andra mammor hade nog sagt TT det var en liiiten portion, men för oss är / var den stor!

Nu är hon tillbaka på att leva på 2 flaskor välling, morgon och kväll och sen liiiiiiiiiiiiiiite smörgås och liiiiiiiite liiiiite mat =S. Jag vet iaf vad hon väger nu och den vågen stämmer rätt bra med våran så man ser ju om hon står still eller gå ner.

Måste ju bara skriva om incidenten med kritan =P

Häromdagen kom Jonna ut till vardagsrummet med orden. Ja inte gjort nått och direkt misstänkte jag att nu har hon hittat på nå tok, men jag hittade inte något speciellt i köket som hon kunnat gjort så jag lät det bero.

Igår så såg jag att skafferidörren var fiiiiint målad med ljusgul krita och jag sa till Jonna, men så får man väl ändå inte göra, man får ju bara rita på papper och svaret jag fick var NÄÄÄÄ och ett stort leende och jag sa, jooo Jonna bara på papper och då svarar busfröet... Kolla väggen då, med ett ännu större leende och jag tittade på altandörren som då var totalt fullritad med krita och t o m upp på fönstret, haha.... och sidorna med för den delen. Kan lova att jag hade såååå svårt att hålla mig för skratt för hennes sköna kommentar, inte bra mamma, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0