Kontaktfamilj / Familjehem

Jag har i många år tänkt tankar kring att bli familjehem / kontaktfamilj och i förra veckan var jag och maken iväg på öppethus hos Socialen och det var riktigt trevligt! Det kändes iaf jättebra och nu har vi fyllt i en intresseanmälan.

Familjehem vill jag dock vänta på tills Karl och Jonna är lite större, men kontaktfamilj skulle jag kunna tänka mig rätt snart!

Fick frågan om vilken ålder jag skulle kunna tänka mig och jag måste säga att det är svårt! Ena stunden skulle jag vilja ha nån som är i nedre tonåren, andra en som är i 10 års åldern och nästa så skulle jag vilja ha nån som är runt 3-5 år =) 

Jag hoppas att det ger sig vart tiden lider och när man möter ett eventuellt barn så känner man nog bättre hur det kommer bli <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0