Det spökar...

Jag har inte nämnt i min blogg om att det spökar här hemma.....

Mest har det nog varit för att det är en del av vardagen, men också för att jag vet att mina älskade stora döttrar inte uppskattar det pratet, men jag måste ändå berätta!

För drygt 1 ½ år sedan så vaknade jag en morgon av att någon springer i våran trappa med kängor på sig. Det dundrar hårt och jag tänker att HUR kan Johan vara så högljudd när han vet att vi sover. Lika fort som stegen sprang upp, så sprang det ner... Jonna vaknade till och grät mitt i det och jag låg och väntade på att en dörr skulle öppnas eller att jag iaf skulle höra en bil starta, men helt knäpptyst.

Jonna gnyr lite, men där börjar jag bli lite rädd och fundersam så jag ringer till Johan och viskar fram och undrar vart han är nånstans och när han säger att han är i Västerås 5 mil ifrån mig så blir jag lite svettig. Det var inte han som sprang i trappan och då var ju frågan vara VEM det var... Jag ensam hemma med bara Jonna i sin säng...

Lång historia kort så kom svärfar och tittade om något stod öppet eller upplåst, men så var det inte heller.... Jag kan lova att jag inte somnade om mer den morgonen.

Så torsdags morse så vaknade Karl kl 05.30 och jag gick in och la mig i hans rum. Efter en liten stund så hör jag hur skjutdörrarna till vår altan öppnas och stängs och sen hör jag hur någon går på nedervåningen väääldigt försiktigt... Sen hör jag hur någon tyst går upp för trappan och i min värld så är det Moa eftersom hon är den enda jag känner som kan gå så tyst i trappan... Efter en väldigt kort stund så hör jag hur någon går ner för trappan igen och jag tänker att hon var nog upp och lånade kuddar eller nått ifrån Matildas säng.... Moa hade nämnligen två tjejkompisar som sov över och jag tänkte att det var kanske varmt eller trångt där uppe.
 
När jag sen går upp vid typ 7 så tittar jag in på Matildas rum, men ingenting är rört där och sen när Moa vaknar så frågar jag henne om hon var in på morgonen, men INGEN av tjejerna hade varit in. De hade däremot somnat vid ungefär 05.50 och det kan ha varit ungefär då jag hörde stegen..

Nattis som sov över här har berättat för Moa att hon har en tjej i 18-års åldern hemma hos sig som spökar och frågan är om hon var in till oss......................... Hur som så är jag mer än övertygad om att någon gick här inne och att INGEN som var hemma var uppe vid den tiden.


Det har hörts andra konstiga saker i huset, men jag hinner inte skriva mer, men jag ska avsluta med att igår så satte jag på Karl hans halsband som han fick ifrån mormor och tappade brickan.

Vi har letat över allt, men inte hittat den och jag blev så ledsen och orolig att Karl kanske svalt den...

Igår kväll när vi gick och la oss så sa jag till Johan att kanske spöket har tagit det och i mina tankar så tänkte jag att de kan väl hjälpa oss att hitta det.

Så helt plötsligt för ungefär 30 min sen så ligger helt plötsligt namnbrickan mitt på golvet mellan kaminen, skåpet och mattan.............. HELT SYNLIGT och varifrån det kom det vet jag inte..............


Kommentarer
Postat av: Malin

Mohahhaha.... läskigt men häftigt!!! Det är ingen som vill skada er, det är ert beskydd!

2010-05-18 @ 09:03:40
URL: http://fnulanbulan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0