Livet är inte lätt!

Nej, det är tydligt att livet inte ska vara lätt och att ha och göra med FK gör det hela ännu krångligare.

Jag har ju i min värld trott att om jag jobbar 50 % och har fp 50 % så kan jag när mina barn är sjuka ta ut 100 % tfp istället, men det blev jag varse i helgen om att det inte går..... Så okej, då kan jag lika gärna planera mina fp dagar långt i förväg blev min fråga och trevliga tjejen sa JAPP det är det vi önskar...

Så sagt och gjort. Jag har nu fyllt i min fp för året ut och jag gjorde som tjejen sa, jag tog ut fp på mina lediga dagar, dvs varannan onsdag och varannan fredag plus helgen för att komma upp i 2 ½ dag per vecka.

Idag ska jag då ta och begära min tfp för Jonna eftersom hon nu är frisk.....

När jag då sätter mig och ska fylla i det hela så får jag inte ihop 2 ½ dag tfp EFTERSOM jag inte jobbar 50 % varje dag utan jag jobbar ju typ 75 % de dagar jag jobbar, men jag har ju en dag ledig i veckan.

Så nu har jag inte en aning om hur jag ska kunna få ut mina dagar som jag har rätt till......

Om jag var arg förut så är jag kokande arg nu! Har ringt och ställt mig i kö hos FK och dom ska ringa upp mig och en kvinna säger Hej jag heter Anna och sen så bryts samtalet, men gooooooodddaaaag yxskaft!

Nu är det bara och ringa upp IGEN för tredje gången idag!

Nej, varför ska det vara lätt när det kan vara svårt =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0