Ledig fredag!

Rätt skönt att vara ledig en fredag när maken också är ledig!

Idag blir det en tripp till Sala för att handla mat, försöka få Karl klippt och sen ska jag en tripp till apoteket! Har fixat gardasil vaccin till tjejerna som jag ska hämta ut och sen måste jag få dem att åka till deras pappa vars sambo ska ta sprutorna så "sparar" vi iaf 150 kr per person för att ta dom...

Man säger att man har gratis läkarvård under 19 år, men allt är en sanning med modifikation... Den sprutan är absolut inte gratis =S och ändå är det ett vaccin idag som kommer ges gratis av skolan till tjejer födda 97, tror jag det var... Mina tjejer är födda 94 och 96 och då får jag först betala 1800 kr sprutorna och sen dessutom 150 kr per person och gång = 900 kr... =S

Nåja, huvudsaken att tjejerna får sprutorna, men tråkigt att det är så dyrt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0