Inte mycket som upprör mig!

Men vissa saker blir jag så arg på att jag nästan kokar av ilska!

Till alla som skaffar barn och separerar eller skiljer sig vill jag säga några väl valda ord!

Barnen har aldrig valt att bli till! Barn har aldrig valt just dig eller dig som förälder!

När ni skiljer er så är det en sorg att inte längre få bo ihop med båda sina föräldrar som de flesta barn älskar gränslöst, att då bete sig som den störst egoist på jorden, och förstöra umgänget med den andra föräldern är då bland det lägsta man kan göra som vuxen människa!

Vem äger rätten att bestämma över det barn som två stycken en gång i tiden har skapat?

Sätt dina egna känslor och egon åt sidan och ge ditt barn det de allra allra flesta barn behöver, två föräldrar!

Sen finns det ibland även andra som lider oerhört, som far- och morföräldrar, syskon, fastrar och mostrar, farbröder och morbröder, men som den individ du är så förstår du inte det och bristen på empati gör att du inte heller tror dig göra något fel!

Stackars stackar det barn som får just en sådan förälder!

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Ja herregud vilka puckon det finns. Jag kan inte förstå hur man som förälder tillåter sig att krympa så mycket. Om man vill vara elak mot sitt ex, så gör man det inte genom barnet. Det enda man gör är att förstöra sitt barn.

Bara för att man är jävla fegis och är rädd för att den andra föräldern och barnet ska ha bra kontakt.. så är det ingen anledning att gå in och sabotera.

Men vet du vad? Två saker: om de dumma föräldrarna hade tänkt som vi andra "det här beslutet som jag ska ta nu, det ska jag ta för mitt barns bästa" (inte för att jag är rädd, hämdlysten eller rädd för att bli övergiven.

Den andra saken är: sanningen kommer alltid fram till slut. Och då får den saboterande föräldern det som den var rädd från för början: avståndstagande från barnet. Allting har sin tid.

2011-07-27 @ 16:42:11
Postat av: Karin.. =)

Åh jag ryser på hela kroppen.... <3 Fy fan, en sån jävla egoist... Fy faaan säger jag bara....

2011-07-27 @ 23:18:01
URL: http://kramkolan.blogg.se/
Postat av: Ann

Är det dags igen nu... Suck vuxen människa = vuxna handlingar. Barn är omogna = irrationella handlingar, men här har något gått fel på vägen sååå tråkigt, stackars barn och som jag sagt tidigare, vi får hoppas att barnet en vacker dag "vaknar upp" och inser hur bra h*n kunde ha haft Kraaaam <3

2011-07-28 @ 09:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0